
Варто пам'ятати, що для кожної моделі автомобіля існують свої оптимальні значення тиску в покришках. Потрібно притримуватись рекомендацій виробника авто і шин.
Часто для зручності автовласників на стійці дверки прикріплюється стікер, на якому нанесена таблиця рекомендованих параметрів тиску. Вони залежать від типорозміру і фактичної загрузки транспорту.
Чому важливо тримати шини в тонусі?
Перекачана резина стає занадто твердою, і тому погано пристосовується до характеру дорожнього покриття. Така шина часто пошкоджується об каміння, бордюри і інші механічні перешкоди. Протектор таких шин зазвичай нерівномірно стирається.
Якщо шина недокачана, то вона стає плоскою, збільшується витрата бензину і знос покришки.
Зміна сезонів: коли підкачувати, а коли спускати шини?
Варто не забувати, що тиск в шинах також часто залежить від зовнішніх умов. Взимку тиск обов'язково перевіряється під час перепаду температур. І в будь-якому випадку не рідше одного разу на 2 тижні. Низька температура повітря понижає тиск в шинах. Літом виробники шин рекомендують міряти тиск приблизно через 300-400 км пробігу. Якщо машина експлуатувалась цілий день на жаркій літній дорозі, варто перевірити тиск. У випадку перевищення допустимого значення, це може закінчитись розривом шини.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Чим і як міряти тиск в покришках?
Ідеальний сценарій — автомобіль облаштований штатною системою TPMS, яка контролює тиск і температуру повітря в шинах. Залишається тільки своєчасно реагувати на «сигнал тривоги».
Реалістичний сценарій — системи TPMS немає і вимірювання тиску в шинах проводиться за допомогою манометра.
Перевіряти тиск можна тільки на холодний автомобіль, тобто попередній пробіг його має бути не більш 2 годин і не перевищувати 3 км. Коли шина гаряча після їзди, тиск збільшений. Потрібно дати машині охолонути і постояти, а потім здійснити замір.
Підтримка рекомендованого тиску в шинах дозволяє збільшити їх пробіг, зберегти підвіску в доброму стані.
При експлуатації автомобіля спеціалісти радять уважно аналізувати поведінку машини: чи є вібрація, чи не йде машина в сторону. Наявність цих ознак може означати втрату тиску в покришках. Краще зупинити машину, і переконатися в нормальному тиску резини. Інакше подальший рух може негативно вплинути на деякі елементи конструкції автомобіля.
Тиск в низькопрофільних шинах
Якщо ваш автомобіль «взутий» в низькопрофільні шини, за тиском в них потрібно слідкувати з особливою увагою. В низького профіля є дві особливості:
-
Маленька висота боковини.
-
Великий діаметр обода.
Низький тиск викликає спотворення боковини шини, через що вона починає торкатися дорожнього полотна, поступово зношуючись.