
Привіт, сьогодні ми будемо розбиратися в такому питанні - на яку вісь ставити нові шини, якщо міняєш тільки пару? Читайте статтю до кінця, вас чекає багато інформації.
Кожен автовласник знайомий з таким явищем, як знос шин. І цьому є безліч причин. Це природний процес в ході тривалої експлуатації авто. Тобто шини зношуються і приходять в непридатність після закінчення певного періоду. І це нормально. Але, крім того, на ступінь і швидкість зносу впливає ще ряд факторів. Сьогодні ми з'ясуємо:
- Причини зносу шин. Як впливає тип приводу на знос шин?
- Як продовжити термін служби шин? Ротація шин
- На яку вісь ставити нові шини?
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Чому зношуються шини?
На знос шин впливає стиль водіння, якість доріг, тиск в шинах, ступінь завантаженості авто, температура дорожнього полотна, ну і, звичайно ж - технічний стан машини. Доведено, що їзда на автомобілі в спекотну погоду по сухій дорозі на високій швидкості призведе до швидшого зносу протектора, ніж коли авто пересувається з помірною швидкістю в прохолодну погоду.
Також і з тиском. Рекомендуємо заїхати на СТО і відкоригувати його відповідно до рекомендації виробника машини. Особливо, якщо ви збираєтеся в далеку дорогу на добре завантаженому авто, для того щоб ваша поїздка була комфортною і безпечною.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Також, на характер зносу гуми впливає тип приводу вашого авто - передній, задній або повний. Навіть інтуїтивно зрозуміло, що швидше зношуються колеса на приводній осі. І так як навантаження на 4 колеса автомобіля нерівномірне, то і знос їх теж неоднаковий. На керованих колесах більше зношується боковина, так як на неї йде навантаження при поворотах. У той час як у провідних коліс "страждає" центральна частина протектора. Саме вона контактує з асфальтом і передає обертання колеса на дорогу. Але, наприклад, в автомобілі з переднім приводом, передні колеса є одночасно і провідними й керованими - так що вони будуть швидше зношуватися, ніж задні. У машині з заднім приводом - першими піддаються зносу задні колеса. А ось в авто з повним приводом характер зносу покришок залежить від типу трансмісії і типів підключення повного приводу. А також від розподілу крутного моменту - більше на передню або задню вісь.
Друзі, хочу нагадати, що законодавством заборонено експлуатацію легкових та легковантажних транспортних засобів з висотою малюнка протектора менше 1,6 мм на літніх шинах і 4 мм на зимових. Контролюйте цей момент обов'язково - адже це в першу чергу ваша безпека на дорозі, а також інших учасників дорожнього руху.
Як продовжити термін служби шин? Ротація шин
Якщо дотримуватися рекомендацій, які допоможуть продовжити "життя" гумі, можна збільшити термін їх служби. І взагалі, стан покришок - це один з головних чинників, який впливає на вашу безпеку в дорозі.
Основні рекомендації:
- Своєчасна сезонна заміна гуми. Я думаю вам відомо, що використовувати резину не по сезону не тільки небезпечно, але і просто недоцільно. Адже недарма існує літня і зимова гума?
- Балансування коліс. Невідбалансовані колеса швидше зношуються.
- Підтримка потрібного рівня тиску в шинах. Якщо він буде високий або низький - це призведе до швидкого руйнування покришки.
- Дотримуйтесь швидкісного режиму. Чи не розганяйтеся і не гальмуйте дуже різко.
- Регулярно перевіряйте ходову частину авто, систему кермування, розвал-сходження.
- Правильно зберігайте літні і зимові комплекти шин, як це рекомендують виробники.
Ну і окремо поговоримо про такий метод продовження терміну експлуатації покришок, як ротація шин. Це перестановка коліс місцями, завдяки якій гума зношується більш рівномірно. Адже дуже важливо, щоб всі 4 шини зношувалися однаково, тоді ви краще зможете контролювати своє авто (реакція в поворотах, зчеплення з дорогою, ефективність гальмування, знизити рівень шуму і т.д.). Це дуже важливо, особливо в складних погодних умовах, наприклад восени або взимку. Це по-перше. А по-друге - однаковий знос покришок дозволяє в майбутньому (при необхідності) зробити заміну всього комплекту гуми, а не парами. Хоча і про це ми поговоримо трохи пізніше. З'ясуємо, на яку вісь ставити нові шини.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Отже, шинники рекомендують міняти місцями колеса кожні 5-8 тис. пробігу авто. Але, потрібно не забувати, що різниця в зносі шин не повинна бути занадто велика. І міняти місцями можна тільки колеса з однаковим малюнком протектора. Так які правила перестановки шин? Рекомендую скористатися загальноприйнятими правилами від шинників. Наприклад, всім відомий Michelin рекомендує це робити так:
Як бачите ротація шин залежить від типу приводу автомобіля і виду використовуваних покришок. Розберемо кілька способів:
- Перестановка шин хрест-навхрест, коли переднє ліве змінюється з заднім правим, а переднє праве з заднім лівим підходить для всіх машин, але частіше все таки використовується для повнопривідних.
- Для машин з переднім приводом передні колеса ставляться назад (переднє праве ставиться на місце заднього правого, також з лівою стороною). А задні колеса ставляться на місце передніх по діагоналі - праве заднє на місце лівого переднього, і також друге.
- Спосіб для машин із заднім і повним приводом. Задні колеса ставляться наперед. А передні назад по діагоналі. Ліве переднє на місце правого заднього, а праве переднє на місце лівого заднього.
Якщо у вас шини з направленим малюнком протектора - ротацію можна робити тільки одним способом - поміняти місцями передні та задні шини.
На яку вісь ставити нову пару шин?
Друзі, відразу хочеться сказати, що AUTOMARKET рекомендує мати два повноцінних комплекти гуми - зимовий і літній - і міняти їх по 4 штуки одночасно. І буде вам щастя.
Але, якщо життя змушує, і автовласник з метою економії купує тільки одну пару нових покришок, то перед ним постає питання - а куди ж їх поставити? На передню вісь або на задню? Цікаве питання, і на деяких автофорумах прям цілі дискусії з цього приводу. Хтось каже - в залежності від типу приводу, хтось скаже - звичайно на передню вісь, адже передні колеса швидше стираються. А є такі, які вважають, що на задню і тип приводу тут ні до чого. Правильна відповідь - третя. Нова пара шин ЗАВЖДИ ставиться на задню вісь. Хоча раніше існувала думка, що на передньопривідне авто нова гума ставиться на передню вісь, так як гальмівний шлях коротший і гребти машина буде краще. І начебто логічно. Але це не так.
Навіть компанія Michelin вже давно на своєму сайті виступила із заявою, що з міркувань безпеки незалежно від приводу, нову або менш зношену гуму потрібно ставити на задню вісь.
За словами експертів Michelin, таким чином забезпечується більш високий рівень безпеки в непередбачених або складних дорожніх ситуаціях (екстрене гальмування, круті повороти) особливо на слизькому покритті. Та й численні тести доводять, що в будь-якій ситуації завжди легше контролювати передні колеса, ніж задні. Адже задня вісь на зношених шинах йде з під контролю миттєво, особливо під час дощу або просто на мокрому холодному асфальті. Електроніка машини не завжди зможе її стабілізувати - може просто фізично не вистачити площі контакту шини з дорогою. В результаті водій втрачає контроль над автомобілем через занесення "заду", з яким багато водіїв просто не впораються. Такої ж думки по установці новішої пари шин дотримується і німецький клуб ADAC - якщо на різні осі встановлюються шини різної якості, кращі ставте назад.
Австрійський автомобільний клуб ÖAMTC ще в далекому 2010 році перевірив, як установка новіших шин на передній або задній осі впливає на ходові якості машини. Вони також рекомендують новіші шини ставити на задню вісь. Випробування довело, що автомобіль показує більш ефективне гальмування при установці шин поновіше на передню вісь. Але при установці таких шин назад - автомобіль показує кращу курсову стійкість, особливо на мокрому дорожньому полотні. А ще, фахівці ÖAMTC в один голос твердять, що ставити різні шини можна лише в тому випадку, коли різниця в зносі невелика. Вони проводили цей тест на шинах з різницею в зносі між передніми і задніми 1,5 мм. А якщо різниця більше - рекомендують купувати новий комплект з 4 шин.
Також у 2017 році білоруський портал АВТО TUT.BY проводив тест на полігоні в Фінляндії. Тестувалися два однакових VW Golf, у одного шини свіжіше стояли ззаду, в іншого спереду. Машини розганялися до 30 км/год і гальмували, спочатку на льоду, а потім на снігу. Якщо коротко, то результати тесту такі: авто з хорошими шинами спереду розганяється і гальмує швидше, ніж в протилежному випадку. Але це мабуть єдиний бонус. У таких характеристиках, як зчеплення, керованість, стійкість в поворотах машина більш прогнозована і безпечна, якщо новіші покришки встановити на задню вісь.
Висновок: Шини з різним ступенем зносу - це небезпечно однозначно. Питання в тому - наскільки це може бути небезпечним? Коли шини «не дуже» встановлені спереду - гальмівний шлях довший звичайно, але сама машина більш передбачувана. Вам легше її контролювати, ви можете їхати плавніше або тихіше і т.д. Та й дотримуватися безпечної дистанції простіше, ніж керувати машиною, яка пішла в занос.
Повторюся, AUTOMARKET рекомендують замінювати на кожен сезон всі чотири колеса і робити своєчасну ротацію. Але якщо різниця в зносі не дуже велика, то шини "покраще" рекомендуємо ставити на задню вісь. Безпечних вам поїздок!
Полюбляєте відео більше ніж статті? Дивіться відеоверсію
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Сподобалося стаття - ставте "лайк", залишилися питання - пишіть в коментарі і ми відповімо на них.
З побажаннями гарної дороги, AUTOMARKET - зручно для автомобіліста