Підозрюю, що багато чули про термін гідроудар двигуна. У статті детально розповім:
- що це таке і які наслідки такого удару
- як розпізнати гідроудар двигуна
- для яких авто і типів двигуна гідроудар більш небезпечний
А також дам рекомендації, про те як уникнути наслідків і захистити машину.
Гідроудар - це наслідки ситуації, коли вода через повітряний фільтр потрапляє в робочий мотор. Оскільки рідина на відміну від повітря практично не стискається, то навіть пару крапель приведуть до наростання тиску в циліндрі. В результаті: поршень упирається в цю пробку з рідини, а знизу на нього тисне шатун. Так і виникає гідравлічний удар, після якого двигун перестає працювати. Наслідки такого удару можуть бути різними, можна просто захлогнути, а можна потрапити на дорогий ремонт ДВЗ.
Причини гідроудару | В яких ситуаціях варто бути уважним
Особливо уважним необхідно бути в після зимовий період. Дорога після зими вся в ямах і вгадати глибину калюжі дуже складно. Якщо на великій швидкості влетіти в калюжу, то вода буквально під тиском потрапляє в повітряний фільтр, а звідти в камеру згоряння. Та ж ситуація, коли калюжа занадто глибока, і вода сама затікає через повітряний фільтр. Таке частіше трапляється під час потопів, коли машина наполовину, а то й вище в воді.
Читайте також: Як визначити автомобіль утопленик 2020 | Поради AUTOMARKET
Також, причиною гідроудару може бути конденсат на стінках камери згоряння, масло із системи змащення, антифриз.
Необхідно якомога акуратніше перетинати водні перешкоди і стежити за технічним станом машини, робити планове ТО.
Як розпізнати гідроудар і що робити коли двигун заглох?
Якщо перетинаючи калюжу машина несподівано заглохла, то це:
- гідравлічний удар - якщо почули характерний звук удару
- або вода потрапила на електричні контакти
Що робити далі?
- У жодному разі не намагайтеся запустити ДВЗ, думаючи, що це залило електрику або просто за звичкою. Робити це категорично заборонено! Повторний запуску двигуна може серйозно погіршити ситуацію.
- Огляньте двигун - чи є відколи, пошкодження або інші дефекти.
- Зніміть корпус повітряного фільтра, огляньте фільтр - якщо вологий, то через нього пройшла вода, і ймовірно, що це був гідравлічний удар.
- Далі викрутити свічки запалювання з усіх циліндрів. Тому що складно визначити в якій саме з них потрапила вода. Знявши свічки запалювання, вода, що потрапила в циліндри, може вийти через ці отвори.
- Спробуйте прокрутити двигун за допомогою стартера з викрученими свічками. Якщо колінвал провертається, то частина води почне виходити із залитих циліндрів через отвори під свічки.
- Далі викликайте евакуатор на СТО - фахівці проведуть діагностику. У ситуації простіше: просушать циліндри і замінять повітряний фільтр. При більш серйозних наслідках гідроудару, можуть бути пошкодження блоку циліндрів, погнуті (або зламані) шатуни і так далі.
Важливо: Вода провокує корозію на металі. Якщо ДВЗ після гідроудару простоїть більше 2 тижнів, то відремонтувати його буде вже неможливо.
У дизельного мотора менша камера згоряння якщо порівнювати з бензиновим, а отже вище показники тиску. У 95% гідроудар дизельного ДВЗ закінчується капітальним ремонтом. З дизельного мотора дуже складно видалити воду. Тільки з використанням спеціального обладнання.
Гідроудар або затопило електрику? Як розпізнати?
У більшості випадків, а саме в 90% машина глухне не через гідроудар. Виною тому датчики або проводка. Наприклад машина не заводиться, тому що в датчику положення коленвала вода, тоді на приборці буде помилка Check Engine.
Якщо під капотом не видно слідів від гідроудару (описані вище в статті), то через 5 хвилин спробуйте повторно завести мотор. У разі якщо вода потрапила на проводку або датчики, то цього часу буде достатньо, щоб деталі підсохли.
А на майбутнє, щоб не потрапляти в такі ситуації - рекомендуємо встановити захист двигуна. Він захистить масляної піддон від пробою під час їзди по поганих дорогах і бездоріжжю, а двигун і проводку від попадання води. У нас на сайті можна купити захист двигуна і КПП від перевірених брендів: Кольчуга, Титан, Авторістрій, Полігон-Авто. Вказуйте параметри машини і дивіться підходящі варіанти.
Купити захист двигуна (вкажи параметри авто: марку, модель, рік випуску, кузов)
При гідроударі найчастіше вода потрапляє через повітропровід. Тому якщо часто їздите по болотах і калюжах, то встановіть захист двигуна і КПП. Це корисна штука для наших доріг.
Читайте також: Яка захист двигуна краще: матеріал, виробники, установка
Або ж другий варіант, купити позашляховик або електромобіль. Позашляховик йде з передбаченим захистом від гідроудару, повітряні фільтри розташовані вище ніж у легкових машин. А у електрокарів ДВЗ просто немає, і якщо батареї і всі контакти герметично закриті, то машини перетворюється в човен.
Ну і не забувайте, що перед калюжею краще пригальмовувати. А великі калюжі перетинати на швидкості не вище 10 км/год.
Сподіваюся, що інформація була для вас корисною. Сподобалася стаття - ставте "лайк", залишилися питання - пишіть в коментарі і ми відповімо на них. Діліться статтею з друзями і підписуйтесь на email-розсилку від AUTOMARKET.
З побажаннями гарної дороги, AUTOMARKET - зручно для автомобіліста