
Усім привіт! Сьогодні огляд гучної новинки 2017 року - зимові шини Nokian Hakkapeliitta 9. На сьогоднішній день вона залишається однією з найпотужніших шиповок для жорстких умов.
Зі статті ви дізнаєтесь:
- Особливості та переваги фінської шини
- Результати незалежних тестів Hakkapeliitta 9
- Країна виробництва - де розташовані заводи Nokian
Отже, поїхали! Nokian Hakkapeliitta 9 - шипована зимова гума з направленим малюнком протектора. І не просто шипована, а з подвійним шипування, так би мовити. Але про це трохи пізніше.
Ця модель розрахована на експлуатацію в суворих зимових умовах льоду і снігу в першу чергу. Підходить для легкових автомобілів і позашляховиків. Також є її SUV версія. Шина відноситься до сегменту преміум, але ціна сильно залежить від її типорозміру. Виготовляється шина в Росії і Фінляндії, у продажу з 2017 року.
Давайте розберемося, чому фіни просять чималі гроші за цю легендарну модель шини?
Розроблялась Nokian Hakkapeliitta 9 більше 4 років. Вона прийшла на зміну Hakkapeliitta 8. Теж вельми гучна модель. Адже вона виграла купу зимових тестів.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Технології
Nokian Hakkapeliitta 9 відрізняється:
- Новою технологією шипування
- Дизайном протектора
- Складом гумової суміші
Що ж такого особливого в ошиповці цієї моделі? Для Hakkapeliitta 9 були створені унікальні шипи двох видів. Для центральної частини і для плечових зон. У центральній частині протектора розташовуються восьмигранні шипи протиковзання. Вони відповідають за ефективне зчеплення при розгоні та гальмуванні. Їх перпендикулярно орієнтовані твердосплавні вставки дозволяють зимовим автошинами ефективно працювати в поздовжньому напрямку.
На плечових зонах розміщені шестигранні шипи з трикутною вставкою. Вони покращують зчіпні властивості автошини в поворотах і характеристики керованості на зледенілих дорогах. Таким чином шина стабільна при поворотах та інших маневрах.
Також, використана в ошиповці шини концепція Eco Stud 9 забезпечує м'який і безпечний контакт з дорогою. Відбувається це за рахунок наявності гумового подушкового шару під підставою шипів. Він пом'якшує негативний вплив на дорожнє полотно і обіцяє комфортну гучність Hakkapeliitta 9.
По малюнку протектора. Він має цілий комплекс технологічних рішень. Всі вони забезпечують безпечне пересування по зимових дорогах. Спрямований малюнок в поєднанні з системою дренажу, яка представлена різними ламелями, канавками і каналами. Це все забезпечує швидке самоочищення і збереження керованості транспортним засобом при будь-яких умовах.
Між блоками центральної частини є V-подібні прорізи. І разом з самим малюнком протектора вони ще більше підсилюють зчеплення із засніженою поверхнею. Виробник їм дав назву Snow Grip Boosters, що точно відображає їх призначення. Для цього ж завдання шашки в плечових зонах мають гострі зубчасті краї.
Склад гумової суміші Nokian Hakkapeliitta 9 крім силіки, масла ріпаку, каучуку містяь так звану добавку - Green Elasto Proof. Завдяки їй шина стійка до перепаду температур. Така технологія допомагає Hakkapeliitta 9 швидко адаптуватися до погодних умов без втрат поздовжнього і поперечного зчеплення. Тобто відповідає за властивості еластичності шини. Сама шина досить м'яка.
Шини деяких типорозмірів випускаються у версії Run Flat. Run Flat це максимальне посилення конструкції боковини. За рахунок неї навіть після проколу шини і повної втрати тиску, можна продовжувати рух протягом декількох десятків кілометрів. Також на боковині Hakkapeliitta 9 ви можете знайти маркування Extra Load або ж просто XL. Вона буде означати, що ця шина посилена. Її індекс навантаження вище, ніж у звичайних автошин того ж типорозміру. Наявність цих технологій залежить від типорозміру і вживаності шини. Уточнюйте цю інформацію заздалегідь до покупки.
Ну що я можу сказати, друзі? За заявленим характеристикам дуже круто! Інженери звичайно дуже постаралися, створивши таку шину. І мені вже в принципі зрозуміло, звідки ціна. Технології та безпека ніколи не коштували дешево. Давайте ще тести подивимося.
Але перед цим хочу сказати, що не існує шини, яка була б однаково хороша на всіх поверхнях і при будь-яких погодних умовах. Пам'ятайте, вкрай важливо вибирати шини, які максимально відповідають умовам і дорогах за якими ви зазвичай пересуваєтеся в найхолоднішу пору року.
Тести
Тестів предостатньо, візьмемо кілька.
Перший тест 2018 роки від норвезького журналу Motor. Тестувалися шини в розмірі 205/55 R16 на полігоні Test World в Івало (Фінляндія). Було представлено 8 шипованих моделей шин:
- Bridgestone Noranza 001
- Continental IceContact2
- Gislaved Nord * Frost 200
- Goodyear UltraGrip Ice Arctic
- Hankook Winter i * Pike RS2 W429
- Michelin X-Ice North 4
- Nokian Hakkapeliitta 9
- Sava Eskimo Stud
В загальному заліку перше місце посіла наша підопічна - шина з подвійним шипування Nokian Hakkapeliitta 9. Найвищі оцінки вона отримала при випробуваннях на снігу. Не сильно відстає в поведінці на льоду. Найслабше на сухому асфальті. І як недолік, тестувальники відзначили, що вона злегка шумновата. Врахуйте це якщо в місцях ваших поїздок розчищений асфальт. Також було відзначено, що шина передбачувана.
Другий тест - від шведського профільного журналу Vi Bilägare. Тут тестувалися сім моделей зимових шипованих шин в розмірі 205/55 R16. І знову таки - результати всіх дванадцяти тестових дисциплін чітко дали зрозуміти, що моделей, однаково хороших на різних поверхнях, в природі не існує.
Список учасників тесту:
- Pirelli Ice Zero
- Nokian Hakkapeliitta 9
- Michelin X-Ice North 3
- Hankook Winter i * Pike RS + W419D
- GT Radial Champiro Ice Pro
- Goodyear UltraGrip Ice Arctic
- Bridgestone Noranza 001
В дисциплінах на льоду бренди Goodyear і Nokian вибилися в лідери. Хіба що найкраща розгінна динаміка на льоду була зафіксована у шин Hankook.
Відмінною керованістю на снігу - можуть похвалитися шини Nokian Hakkapeliitta 9.
При запуску Hakkapeliitta 9 компанія Nokian підкреслювала, що модель має високі зчіпні властивості на асфальті. Все звичайно відносно. Це вона і продемонструвала в дисципліні на сухій поверхні. А ось при гальмуванні на мокрому асфальті шина виявилася на 5 місці. Але тут швидше за все спрацювала особливість створення зимових шин. Поліпшення експлуатаційних характеристик на снігу і льоду відбувається в основному за рахунок погіршення властивостей на сухій або мокрій поверхні.
Третій тест 2017 роки від Автоцентру присвячений десяти шиповкам розміру 205/55R16.
Тестувалися такі шини:
- Continental IceContact 2
- Cooper Weather-Master WSC
- Formula Ice
- Gislaved Nord * Frost 200
- Goodyear UltraGrip Ice Arctic
- Marshal WinterCraft Ice WI31
- Matador MP 30 Sibir Ice 2
- Minerva Eco Stud
- Nokian Hakkapeliitta 9
- Viatti Brina Nordico V522
Цей тест ще раз доводить, що на льоду рівних Nokian Hakkapeliitta 9 немає. Управляти на льоду цієї шиною просто одне задоволення. На цій поверхні вона отримала найвищі бали. Мабуть через це тестувальники присудили їй перше місце. Адже на сухій і мокрій поверхні шина показала себе гірше.
В загальному заліку цього тесту наша підопічна теж виявилася на 1 місці. Хоча і в цьому тесті з мінусів тестувальники відзначили гучність шини. Як бачимо технологія Eco Stud 9 з м'яким амортизатором під шипом не надто вразила тестувальників.
Друзі, як ви вже зрозуміли, найбільше ці шини підходять для снігових і морозних зим. На такій гумі ваші поїздки по засніжених і зледенілих дорогах будуть безпечними та комфортними. Якщо ж основні поїздки у вас в умовах сучасного міста з відносно чистими дорогами - радимо звернути увагу на фрикційні шини Nokian. Це так звані липучки в першу чергу для асфальту і пухкого снігу.
Країна виробник
А хто ж виробляє ці шини? Не дарма я поставив це питання. Адже знаю точно, що у деяких автовласників він викликає сумнів. А саме російське виробництво шин бренду Nokian. Існує думка, що цінується тільки фінське виробництво, а російське йому поступається. Питання скоріше релігійне. Але я хочу розвіяти цей міф.
По-перше заводів з виробництва шин Nokian всього два. Один в Фінляндії в місті Нокіа, інший - у Всеволожську, в Росії. Також будується завод в США. Завод в Фінляндії виробляє шини з 1934 року. Завод в Росії ввели в експлуатацію в 2005 році. Але виробничі потужності заводу в Росії набагато більші фінського. Більше половини виробленої продукції йде на експорт. А це щось, та значить!
Постачальники базових компонентів для виробництва шин одні й ті ж на обидва заводи. Саме виробництво шин абсолютно автоматизовано. Кожна випущена шина відповідає міжнародним і державним стандартам якості продукції. Це підтверджується документами на типорозмір шини і позначено на боковині. Це сучасні реалії, в яких працює не тільки Nokian. Японці випускають гуму в Росії, французи в Китаї, а англійці в Малайзії.
Тому можете бути впевнені, купуючи шини Nokian. Країна виробництва на якість продукту не впливає.
Полюбляєте відео більше ніж статті? Дивіться відеоверсію
Друзі, дуже важливо при виборі гуми довіряти тільки офіційним дилерам бренду. Саме такими є ми. Інтернет-магазин AUTOMARKET. Для того щоб вибрати модель, досить на нашому сайті скористатися підбором шин по автомобілю або розміром. Замовити зворотний дзвінок або самому зателефонувати нам.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Сподобалася стаття - ставте "лайк", залишилися питання - пишіть в коментарі і ми прответім на них. Діліться статтею з друзями і підписуйтесь на email-розсилку від AUTOMARKET.
З побажаннями гарної дороги, AUTOMARKET - зручно для автомобіліста