
На одне з найпопулярніших питань серед автомобілістів в цій статті дадуть експерти" Загального німецького автомобільного клубу" ;, більш відомого нам, як ADAC .
На що впливає глибина протектора?
Яка б гума не використовувалася на авто: зимова, літня або всесезонна, глибина її протектора– один з найважливіших чинників. Він впливає на більшість експлуатаційних характеристик шин: керованість, аквапланування, гальмівний шлях при різних умовах їзди.
Щоб довести це, фахівці ADAC провели випробування зимових покришок з розміром 185/60 R14. Кожен з комплектів гуми був з різною глибиною протектора.
Існує європейська норма, згідно з якою мінімальною для безпечного пересування по дорогах легкових авто буде глибина із значенням 1,6 мм.
Випробування, проведені співробітниками ADAC довели, що вказаний параметр належить більше до запасу міцності гуми. Що ж стосується самої глибини, то для літніх шин вона повинна становити не менше 3 мм, а для зимових і всесезонних– близько 4 мм.
Підібрати шини по автомобілю або вказавши типорозмір
Що говорить право?
Як правило, глибина протектора нових автомобільних покришок становить близько 8– 9 мм. В ході експлуатації гуми цей параметр поступово зменшується. Як тільки він досягає позначки в 1,6 мм, ці шини стають непридатними для експлуатації та повинні бути замінені– така правова позиція в більшості європейських країн.
Щоб не допускати падіння глибини протектора покришок до критичної, фахівці радять постійно контролювати цей параметр.
Кожен водій повинен пам'ятати, що глибина в 1,6 мм– це виключно юридична норма. Що ж стосується практики, то для безпечного водіння цей показник повинен становити не менше 3– 4 мм.
Читайте також: Як вибрати зимові шини для автомобіля– гайд для новачків і не тільки
Які результати отримали експерти ADAC?
Продемонструвати вплив глибини протектора на експлуатаційні характеристики шин експертам ADAC допоміг тест, в ході якого були задіяні покришки 185/60 R14 з глибиною 8 мм; 7,5 мм і 4 мм.
Фахівцям організації вдалося отримати такі результати продуктивності (%):
Поведінка покришок на снігу
Вже при їзді на швидкості 30 км/год гальмівний шлях у шин з глибиною протектора 4 мм виявився на 3,2 м більше, ніж у нової гуми.
Ще найпомітнішими виявилися відмінності в тязі– в цьому випадку покришки вимагають якісного зчеплення на старті і на ділянках під ухилом. Параметри тяги залежать від глибини ламелей: під час руху, розташовані на протекторі канавки" захоплюють" сніг. Одночасно з цим краї ламелей зчіплюються з більш твердою поверхнею.
В ході випробувань виявилося, що навіть шини з глибиною протектора 7,5 мм втрачають свою тягу на 60%, якщо порівнювати їх з показниками нових покришок. Що вже говорити про гуму з глибиною 4 мм, яка відверто не дотягує навіть до половини від того, що показали нові зимові шини. А якщо взяти до уваги юридичну норму в 1,6 мм, то стає зрозуміло, що такій гумі гребти сніг буде просто нічим.
Додатково в ході тестів експерти ADAC намагалися перевірити тягу літніх покришок на снігу. Максимум, що вони змогли" вижати" - близько 25% тягового зусилля від показників нової зимової гуми, і додаткові 7,5 м гальмівного шляху при їзді на швидкості 30 км/год.
Випробування на мокрій поверхні
Одне з головних правил при їзді на мокрому асфальті– уникати раптового аквапланування. Потрібно зберегти поглинання і відведення достатньої кількості води покришками.
Під час проведення тестів фахівцями ADAC було виявлено, що шини з глибиною протектора 4 мм поступово" спливають" вже при пересуванні на швидкості 63 км/год. У той же час абсолютно нова гума з глибиною 8 мм робить це не раніше, ніж при досягненні швидкості 87 км/год.
Заміри гальмівного шляху при їзді по мокрому асфальті на швидкості 80 км/год продемонстрували, що шини з глибиною протектора 4 мм програють абсолютно новій гумі більш 7% всього отриманого гальмівного шляху.
Читайте також: Топ шин для українських доріг
Їзда на сухій поверхні
Випробування експертами ADAC підтвердили різницю між гальмуванням шин з різною глибиною протектора на абсолютно сухому асфальті. Але, як це не дивно, тут перевага переходить на бік гуми з меншою глибиною. В ході експлуатації блоки їх протектора сплющуються. Це призводить до меншої деформації під час гальмування і кращого контакту шини з асфальтом.
Проте, на практиці зустріти абсолютно сухі дороги взимку неможливо навіть в регіонах з м'яким кліматом. Тому це не можна вважати за перевагу.
Думка експерта AUTOMARKET: Випробування фахівцями ADAC в черговий раз підтвердили важливість контролю глибини протектора гуми. Висновок один– замінюйте покришки на своєму авто не пізніше моменту, коли глибина протектора гуми досягне позначки 3– 4 мм.
З побажаннями гарної дороги, AUTOMARKET - зручно для автомобіліста