
Отож, Вікіпедія дає наступне визначення даному процесу: аквапланування — виникнення гідродинамічного клину в місці контакту шини. Ну все, розібрались, можна по домам. Жартую, жартую. Роз'яснюємо і собі і всім цей набір слів. Коли автомобіль в'їзжає в калюжу (при певних умовах і на певній швидкості) він втрачає зчеплення з дорогою і просто «планує»/«пливе» по водяній гладі. При цьому керованість втрачається.
Підібрати шини вказавши типорозмір або параметри авто
Яка швидкість і які умови здатні викликати ефект аквапланування?
Випробовування на полігонах показали відмітку швидкості в межах від 70 км/год до 100 км/год. В реальності ця швидкість може коливатися набагаго сильніше і аквапланування може виникнути при 40 км/год. Напряму на аквапланування впливає:
Зношенність резини.
Резина повинна бути не зношенною, нагадуємо ступінь зносу протектора максимум на 4 міліметра, після досягнення цієї відмітки — міняйте резину.
Малюнок протектора.
Є спеціальна дощова резина (на випадок якщо ви живете в країні вічного дощу). В інших випадках вибирайте резину з асиметричним малюнком. Також в опису до шин, дивіться наскільки добре той чи інший малюнок протектора відводить воду з плями торкання колеса до поверхні дороги.
Дорожнє полотно.
Є залежність від якості і шорсткості дорожного полотна (чим «шорсткіше» - тим менший шанс почати «планувати»). Це безпосередньо питання до проектувальників і будівельників доріг. Саме вони мають забезпечувати правильний відвід води з дорожного полотна, щоб волоога не накопичувалась і як наслідок, ви їхали, а не плавали.
Тиск в шинах.
Тиск в шинах теж має вплив на ймовірність “планування” по воді: перекачена шина попливе як корабель «Арго» по хвилях, адже площа стикання з дорожнім полотном зменшується.
Товщина шару води на дорозі.
Ймовірність виникнення аквапланування залежить від товщини шару води на дорозі. Рекомендуємо не лізти колесами в калюжу на швидкості, до того ж якщо ви не знаєте глибину цієї калюжі.
Як веде себе автомобіль, коли аквапланування вже почалось?
Одне колесо потрапило в воду, загубилось зчепплення з дорожнім полотном. Як наслідок збільшується опір руху. Різкий удар по кермовій рейці і руль «вискакує» з рук, автомобіль при цьому розвертає. Що робити? Тримати кермо двома руками ближче до верхнього центру (по годиннику на 2 години і на 11 годин), або по боках (на 3 години і на 9 годин).
Якщо виплило 2 колеса — розвороту не буде. Але ви спробуєте вивернути кермо, а коли колеса доторкнуться до сухої дороги — відбудеться повторний занос. Щоб цього не відбулось, корегуйте кермо короткими ривками і одразу повертайте в рівне положення. Відпустіть педаль газу — вас буде гальмувати водою, а ви будете гальмувати двигуном. Якщо ваше авто задньопривідне — пригальмовуйте, але повільно, різке гальмування на такому авто — товариш заносу. Якщо ви на передньопривідному — гальмування може спровокувати блокування коліс і двигун просто заглохне.
Щоб уникнути аквапланування як такого, потрібно долати водяні гладі у вигляді калюж на невеликій швидкості і завжди тримаючи кермо рівно.
Друзі, ця стаття не перелік жорстких правил, а ми не чарівники. Будьте обережні, водіть акуратно і нехай наші дороги будуть сухими навіть в дощ (принаймі так має бути).
В наступних матеріалах ми розповімо вам як попередити нервовий розлад в пробках, що потрібно слухати, коли їдеш в машині з дружиною і які ліки потрібно пити, коли дивитесь ціни на паливо.
З побажаннями хорошої дороги, команда інтернет-магазину перевірених автотоварів AUTOMARKET